Praktijkopleiding Elektricien (woningbouw & utiliteit)

Stichting Elektrotechnische Opleidingen Rotterdam

De erkende klassieke praktijkschool in Rotterdam voor verkorte elektrotechnische opleidingen & cursussen. Een ieder (mannen en vrouwen,Jong en oud) die geinteresseert is in elektrotechniek, kan zich voor 1 van onze praktijkcursussen inschrijven. Wij leiden je praktisch op tot een gecertificeerd elektricien op Mbo-niveau.

Stichting Technische Opleidingen Rotterdam is erkend door KENTEQ , de overkoepelende orgaan in de Elektro – en Installatietechniek. Stichting Technische Opleidingen staat garant voor leermogelijkheden en deskundige begeleiding van leerlingen.

Ben je van plan een elektrotechnische opleiding te volgen tot elektriciën ,dan ben je bij ons aan het juiste adres! In een betrekkelijke korte tijd leiden wij jou op tot een vakbekwame Elektricien. Dat is onze primaire doelstelling

Voorbeeld Basisprogramma:

Van af dag (1 ) ga je direct met je handen aan het werk, onder deskundige begeleiding! Je leert heel eenvoudig lichtinstallaties maken met diverse schakelingen (Enkel- en dubbel-polig) Serie, Hotel,  Wissel, Kruis, Kelder, Zaal, etc)

Je leert op een veilige manier werken met diverse handgereedschappen (schroeftollen ,strip-en kniptangen, multimeters, voltmeter, ampère-meter, buigveren, etc).
Je leert diverse verbruikstoestellen aansluiten (wasmachine, magnetron, fornuis, etc).
Je buigt PVC-leidingen op maat en je leert draad trekken (Fase, Nul, Aarde en schakeldraden)

Ook leer je stopcontacten/wandcontactdozen installeren (zowel inbouw al opbouw). Je leert aflassen (steek -en draai). Je leert  zowel oude -als nieuwe groepenkasten fileren (uit elkaar halen en weer in elkaar zetten en bedraden )  Ook leer je Stroom , Spanning en Weerstand meten.

Door de duidelijke instructies met extra aandacht voor bestaande gevaren ,zul jij je angst voor stroom overwinnen!  Het repareren, vervangen en/of verplaatsen van een schakelaar, lamp, stopcontact c.q wandcontactdoos, zal voor jou geen enkel probleem(meer) zijn!

Bedenk ook dat alles wat vanaf de meterkast in jou huis aanwezig is of moet komen, de volle aandacht krijgt!  Behalve de  kennis en de vaardigheden die je bij deze cursus opdoet, zul je ook heel veel plezier aan beleven. Heel wat vrienden, familie en kennissen zullen bij jou komen aankloppen om elektrische klusjes voor ze te doen. Alleen hoeven deze klusjes géén  vrijwilligerswerk te blijven.

GEREEDSCHAPPEN
Meet -en handgereedschappen heb je gedurende de gehele cursus ter beschikking.
Je hoeft deze dus niet te kopen! Nadat je deze basiscursus met succes hebt afgerond, ontvang je het erkende Basiscertificaat Elektriciteit

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen?
Neem dan gerust  contact met ons op via het Contactformlier of bel even naar ons:
Tel:   010-786.60.16
Mob: 06-45.22.5004

Basiscursus:
Cursusduur: 6 weken voor Beginners. Praktijk op woensdagavond van 18:00 u- 22.00 u.
Cursuskosten: € 1295.=

Basiscursus Privé:   (Je bepaalt hierbij zelf de lesdagen & Tijden (Steeds wel op afspraak!!)
Cursusduur:  6 weken
Cursuskosten: € 1495.

Opleiding: Assistent-Monteur
Opleidingsduur:  3 maanden
Cursuskosten:  € 2.695.-

Monteur (Niveau-2 MBO)
Opleidingsduur:  7 – 8maanden
OpleidingsKosten: € 4395.=

Eerste Monteur  (Niveau-3 MBO)
Opleidingsduur:  8 maanden
Opleidingskosten:  € 5595.=

Tip:  Studiekosten zijn fiscaal aftrekbaar! Maak ook  gebruik hiervan!

Praktijkopleiding Elektricien

Stichting Technische Opleidingen Rotterdam (S.T.O.R.C) opereert zonder winstoogmerk.
Stichting Technische Opleidingen Rotterdam zet zich al jaren in, om zowel voor werkelozen jong en oud)  met of zonder ervaring en/of diploma een elektrotechnische opleiding tot elektriciën aan te bieden. Zij zorgt tevens voor omscholing c.q. bijscholing in het vakgebied van Elektrotechniek. Ook begeleidt Stichting Technische Opleidingen waar mogelijk studenten naar een betaalde baan als elektromonteur.

CONTACTEER HET UWV
Wellicht komt u ook in aanmerking voor een scholingsvoucher van het UWV om een opleiding te volgen. Het UWV verstrekt een bedrag van maximaal 2500,- euro aan iedereen die werkeloos is, dan wel iedereen die dreigen werkloos te worden ,voor het volgen van een opleiding in een kansberoep zoals bijvoorbeeld Monteur Elektrotechnische Installaties. Wel moet u aan de gestelde voorwaarden voldoen (https://www.uwv.nl)

HOE VINDT U ONS?
Ons praktijkadres:
Jaersveltstraat 3
3082 SB Rotterdam- Zuid

MET DE AUTO:
Stichting Technische opleidingen Rotterdam/Charlois is gevestigd in Rotterdam Zuid/Charlois. Vanuit het Noorden (Het Centrum) door de Maastunnel. Als je de tunnel uit bent ,links aanhouden en bij de stoplichten rechtsaf, en dan direct weer bij de volgende stoplichten rechts af. Na 100 meter links afslaan, vervolgens de 2e zijstraat rechts, de (Frans Bekkerstraat). Na 100m de 2e zijstraat rechts (Jaersveltstraat no 3)

MET HET OPENBAAR VERVOER:
Als je met het openbaar vervoer (Metro) reist ,dan neem je de Metro naar Rotterdam Maashaven. Reis je via Rotterdam-Centraal ,dan moet je bij de Beurs overstappen. Je stapt uit bij de Maashaven. Daarna neem je Tram- 2 richting Charlois. Je stapt vervolgens uit bij de 5e halte (Frans Bekkerstraat) De Frans Bekkerstraat. Deze straat loop je in tot no 78, dan gelijk rechts af ,(2e zijstraat) de Jaersveltstraat No. 3.

Kijk ook hier op: FACEBOOK