Basiscursus Elektrotechniek (Privé)

Basiscursus Privé
Cursusd
agen en tijden op afspraak!

INLEIDING
Deze cursus is zeer geschikt voor diegenen  die bijvoorbeeld vanwege hun werk  of vanwege bijzondere omstandigheden niet aan de reguliere cursus kunnen deelnemen

Inschrijvingsformulier
Het is belangrijk om op het Inschrijfformulier duidelijk aan te geven ,op welke dagen en tijden je deze praktijklessen wilt volgen! Heb je hierover nog vragen? Bel of mail ons gerust Wij informeren je graag
Cursus duur:  6 weken (6 dagdelen)
Tip: Studiekosten zijn fiscaal aftrekbaar.
Voor meer informatie verwijzen je naar de Belastingdienst.

Cursuskosten: Het cursusgeld dient vóór aanvang van de cursus betaald te worden!
(Termijnbetaling is niet mogelijk!)

Dossiervorming:               € 100.-
Cursusgeld:                         € 900.-
Praktijkmateriaal             €   90.-
Handgereedschappen: € 100.-
Kosten praktijkproef      €   60.-
Kosten Certificaat           €   45.-
Toeslag Privé :                  € 200.-
Totale kosten:                   1.495.-

BESCHRIJVING PRAKTIJKCURSUS
De praktijkcursus  Basis Elektromonteur is voor iedereen toegankelijk M/V) je hebt geen technische voorkennis nodig!  Een ieder die dit vak wilt leren ,of zich wilt laten omscholen, of bijscholen, is bij ons aan het juiste adres. Geen speciale technische voorkennis vereist!! Gedurende 6 weken gaan wij met jou zeer doelgericht aan de slag. Wij zorgen ervoor ,dat je de Basis technieken van het installeren ,repareren en het aansluiten van elektrotechnische installaties beheert.

Je leert vooral ook, hoe je zelfstandig en veilig met elektriciteit moet werken. Je gaat diverse installaties met diverse lichtschakelingen voor een woning of bedrijf maken. Denk bijvoorbeeld aan een Enkel- en Dubbel-polige schakeling, een Serieschakeling, een Hotelschakeling, een Kruisschakeling etc. Gedurende de gehele cursus leer je ook hoe je met diverse hand- en meetgereedschappen moet omgaan! Door de duidelijke instructies met extra aandacht voor bestaande gevaren ,zal jij je angst voor stroom overwinnen!

Het repareren, vervangen of verplaatsen van een stopcontact of wandcontactdoos, een lamp ,of een (licht)schakelaar  zal voor jou geen enkel probleem meer zijn! Kortom: Alles wat vanaf de meterkast in jouw huis aanwezig is ,of moet komen krijgt de aandacht . Alle benodigde materieel  hand- gereedschappen heb je direct tot je beschikking. Je hoeft niets aan te schaffen!

Alle opdrachten voer je zelfstandig uit onder deskundige begeleiding, en wel volgens de nieuwste installatie-en veiligheidseisen (NEN 1010/ NEN 3140) Deze cursus wordt afgesloten met een praktijktoets! Bij voldoende resultaat wordt jou het erkende Basis-certificaat elektrotechniek uitgereikt!

WEEKPROGRAMMA
Week 1.   (Wisselschakeling) In deze week ga je (volgens tekening) een verlichting maken met een wisselschakelaar. Je gaat PVC- buizen (16-19mm) buigen en kabels bevestigen met bevestigingsmateriaal. Je gaat centraaldozen en stopcontacten installeren (Inbouw-/ opbouw) Je gaat draad trekken en af-lassen etc. Aan het einde van zo’n s installatie ga je Stroom, spanning en weerstand meten (Wet van ohm).

Week 2(Serieschakeling)
In deze week ga je een serieschakeling maken. Met deze installatie ga je op 1 plek, 2 lampen bedienen. Zowel de eerste lamp als de tweede, moet na inschakelen AAN en UIT gaan.

Week 3. (Hotelschakeling)
In deze week ga je een Hotelschakeling maken. Het “HIER AAN en DAAR UIT” principe!!) Zo’n hotelschakeling kun je in principe overal maken(afhankelijk van de woon-of bedrijfssituatie). Bijvoorbeeld  in een gang, slaapkamer, garage etc.

Week 4. (Kruisschakeling)
In deze week ga je een kruisschakeling maken. Dit is een installatie, die je bijvoorbeeld op 3 plaatsen kunt AAN en UIT schakelen. Denk bijvoorbeeld aan een hele hoge trap, met diverse in-en uitgangen of een hele lange gang, waar slechts 1 lamp is aangesloten!

Week 5. TL- verlichting met een combi- schakelaar (wcd + wisselschakelaar)
In deze week ga je een TL- verlichting maken in combinatie met stopcontact + wisselschakelaar. Je gaat ook vervolgens een 6 tal stopcontacten in serie door lussen, onder spanning zetten en doormeten.

Week 6. In deze week , de zesde (6e) tevens laatste week ga je een groepenkast met schroefautomaten fileren (Uit elkaar halen en weer in elkaar zetten) een vervolgens een installatie erop bouwen met verlichting. De vervolgens ook weer doormeten!

Vervolg:
Heb je de Basiscursus Elektrotechnische Installaties met goed gevolg doorlopen, dan is de volgende stap de praktijkopleiding:  Assistent- Monteur Elektrotechnische Installaties (A.M.E.I)

INSCHRIJVING
Inschrijvingsformulier
Nadat jij je hebt aangemeld, ontvang je van ons een bevestiging en een factuur. Hiermee kun je het cursusgeld per omgaande overmaken op het rekeningnummer van Stichting Technische Opleidingen Rotterdam o.v.v. Cursus Elektriciteit.

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen?
Neem dan gerust d.m.v. het contactformulier  contact met ons op.
Wij informeren je graag!

Tel – nr:   010 – 786.601.6